Plan lekcji klasy 1c
Fundacja "Dbam o Mój Z@sięg"
Stacjonarne funkcjonowanie szkół zostało ograniczone do 3 stycznia 2021 roku. Pracujemy zatem dalej na dotychczasowych zasadach określonych we wcześniejszych komunikatach.
Podczas ostatniej konferencji prasowej Kancelarii Premiera ogłoszono, że ferie w całym kraju będą w tym samym terminie dla wszystkich województw, tj. 4 – 17 stycznia. W tej sprawie nadal czekamy na korektę kalendarza roku szkolnego przez MEN, jednak jesteśmy gotowi na wszelki wypadek także na tę zmianę.
W trosce o umożliwienie uczniom ewentualnej poprawy przewidywanych ocen klasyfikacyjnych podjęliśmy decyzję o modyfikacji terminarza pracy szkoły zgodnie z zamieszczoną poniżej tabelą:
22.12.2021 r. | Zagrożenia oceną niedostateczną |
23.12.-03.01.2021 r. | Zimowa przerwa świąteczna |
4.01.-17.01.2021 r. | Ferie zimowe |
20.01.2021 r. | Spotkanie zespołu wychowawczego, godz. 15:30, sala A2 |
20.01.2021 r. | Konsultacje, godz. 17:30-19:30 |
3.02.2021 r. | Oceny przewidywane |
10.02.2021 r. | Oceny klasyfikacyjne |
17.02.2021 r. | Posiedzenie Rady Pedagogicznej (klasyfikacja) |
18-19.02.2021 r. | Zebrania z rodzicami |
22.02.-25.06.2021 r. | Drugi semestr |
Uwaga: powyższe założenia przyjmujemy, zakładając, że nowelizacja rozporządzenia potwierdzi wcześniejsze informacje.
Jeśli zapadnie decyzja o powrocie do stacjonarnego trybu funkcjonowania szkół po 17 stycznia 2021 roku, konsultacje z nauczycielami oraz zebrania odbędą się na terenie placówki. W przeciwnym wypadku przeprowadzimy je w formie zdalnej. Na bieżąco możecie Państwo również konsultować się z nauczycielami w formie zdalnej, najlepiej za pośrednictwem aplikacji Teams.
Poniedziałek, 26 X
1. Edukacja muzyczna
Blok tematyczny: Zwierzęta domowe
Temat dnia: Moje wymarzone zwierzę
* Nauka piosenki „Idzie kot”.(str. 24, ćwiczenia MUZYKA). Przygotowanie kukiełki
przedstawiającej kota.
2. Edukacja wczesnoszkolna
Podręcznik str. 58: Posłuchaj wiersza Danuty Wawiłow "Marzenie".
Odpowiedz na pytania:
- Jakie marzenia ma dziewczynka, o której mowa w wierszu?
- Jakie rasy psów zostały wymienione w tekście? Poszukaj zdjęć tych psów w książkach lub internecie.
- Jakie znasz rasy psów?
- Opowiedz o swoim zwierzątku lub zwierzątku, o którym marzysz.
Wykonaj ilustrację przedstawiającą swoje
zwierzę lub swoje wymarzone zwierzę.
3. Edukacja wczesnoszkolna
Podręcznik str. 59:
Nazwij zwierzęta przedstawione na ilustracji.
Powiedz, jak wyglądają i czego potrzebują do życia.
Czym sie różnią, a w czym sa podobne?
Odpowiedz na pytania i wskaż właściwe zwierzęta (zad.2 str. 59)
Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze str. 49
4. Edukacja wczesnoszkolna
Dodawanie
i odejmowanie w zakresie 5 – utrwalanie
Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 35-36
Zadania dodatkowe dla chętnych:
1) Dodawanie w zakresie 10
https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_zero_to_ten_autumn.htm?language=english&linkback=../../education/autumn/index.htm
https://www.digipuzzle.net/minigames/kidsonthebus/kidsonthebus_math_till_10.htm?language=english&linkback=../../education/math-till-10/index.htm
https://www.digipuzzle.net/kids/animalcartoons/puzzles/mathriddles_till_10.htm?language=english&linkback=../../../education/math-till-10/index.htm
2)Dodawanie w zakresie 20
https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/kids/puzzles/tilesmath_zero_to_twenty.htm?language=english&linkback=../../../education/math-till-20/index.htm
3) Jesienna mozaika
https://www.digipuzzle.net/minigames/mozaics/mozaics_copy_autumn.htm?language=english&linkback=../../education/autumn/index.htm
1. Edukacja wczesnoszkolna
Blok tematyczny: Zwierzęta
domowe
Temat dnia: Zabawa z kotem
Treść zajęć edukacyjnych: Wprowadzanie liter k, K drukowanej i
pisanej. Analiza i synteza sylabowa i głoskowa wyrazów. Czytanie tekstu
utworzonego z poznanych liter.
https://view.genial.ly/5f130f9975470f0d96f2b2a1/interactive-content-wprowadzamy-literke-k
(Do wykonania zadań należy nacisnąć ołówek w górnym prawym rogu i zaznaczyc
odpowiedni kolor).
Podręcznik Str. 60-61,
Przyjrzyj się ilustracji. Odszukaj wyrazy rozpoczynające się na literę K.
Przeczytaj wyrazy i tekst ze stron 60 i 61.
Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 50-51
Zapisz w zeszycie zdania z zadania 1, str. 50. Pamiętaj o wielkiej literze na
początku zdania i kropce na końcu.
To Kitek. Kitek to malutki kotek. Kitek
ma motek. A tu mleko dla kotka.
2. Edukacja wczesnoszkolna
Wprowadzanie liczby 6 –
kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie głównym i porządkowym.
https://view.genial.ly/5f81cf554977856eccca2618/presentation-liczba-6
(Do wykonania zadań należy nacisnąć ołówek w górnym prawym rogu i zaznaczyc
odpowiedni kolor).
Ćwiczenia str. 37
Zeszyt:
Zapisz działania według wzoru
Zadanie dla chętnych:
Narysuj kota w programie Paint. Swoją pracę prześlij mi na Teams.
1. Edukacja polonistyczna
Podręcznik str. 62
Przyjrzyj się ilustracjom.
Jak dzieci przedstawione na ilustracjach opiekują się swoimi zwierzętami?
Jeśli masz w domu zwierzę, powiedz, co ono lubi, a cze gonie lubi.
Jak rozumiesz zdanie: Zwierzę to nie zabawka?
Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 52-53
Przygotuj ilustrację pt. Zwierze to nie zabawka
Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze strony 38 i 39.
Zadanie dodatkowe:
1) Programowanie
Doprowadź robota do prawidłowego wyniku działania. Ułóż drogę robota do prawidłowego wyniku za pomocą strzałek. Strzałki ułóż w białych bloczkach w dolnej części strony. Po zakończeniu zadania wciśnij przycisk „check”, aby sprawdzić czy robot dojdzie do prawidłowego wyniku.
https://www.digipuzzle.net/minigames/codegrid/codegrid_math_till_ten.htm?language=english&linkback=..%2F..%2Feducation%2Fmath-till-10%2Findex.htm
2) Zablokowany samochód
Pomóż pomarańczowemu samochodzikowi wyjechać z parkingu. Przestaw pozostałe samochody, aby pomarańczowy samochód mógł wyjechać z parkingu.
https://toytheater.com/parking/
E dukacja matematyczna
Blok tematyczny: Zwierzęta domowe
Temat dnia: Jak pies z kotem
Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze strony 40
Następnie wykonaj zadania:
https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-od-1-do-6_3_3
https://www.digipuzzle.net/digipuzzle/autumn/puzzles/tilesmath_zero_to_ten.htm?language=english&linkback=../../../education/autumn/index.htm
Temat dnia: Dzień odkrywców. Domowy zwierzyniec
1. Edukacja informatyczna
Treść zajęć edukacyjnych: Mój dom- rysujemy linie
Wykonaj zadania w ćwiczenia ze stron 22 i 23 oraz zadania z płyty (planeta 8).
1) Przyjrzyj się ilustracjom i opowiedz historyjkę o tym, co się prydarzyło Kubie i Bubie.
2) Dlaczego doszło do kłótni i bójki między Kubą i Bubą?
3) Ustal, jak należy się posługiwać łyżeczką do herbaty.
Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 54-55
3. Edukacja matematyczna
Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze str. 41.
* * *
WYPRAWKA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ
rok szkolny 2020/2021
ZESZYTY:
- zeszyt A4 w szerokie linie lub w kratkę
- 3 zeszyty w cienkie linie, 3 zeszyty w kratkę (zeszyty A5 podpisane na frontowej stronie),
PIÓRNIK:
- linijka, 3 ołówki HB,
gumka, temperówka, kredki ołówkowe, nożyczki z zaokrąglonymi ostrzami,
2 kleje w sztyfcie.
MATERIAŁY PLASTYCZNE, KTÓRE UCZEŃ ZOSTAWIA W SZKOLE:
- blok rysunkowy i techniczny z białymi kartkami A3;
- blok rysunkowy i techniczny z kolorowymi kartkami A3;
- ryza białego papieru ksero;
- plastelina (np. firmy Astra);
- kredki pastelowe (olejne) – 12 sztuk;
- kredki świecowe np. Bambino;
- flamastry;
- farby plakatowe, pędzelki (dwie różne grubości), kubeczek na wodę;
- klej magic;
- teczka papierowa A4 na prace plastyczne;
- teczka papierowa A4 na karty pracy;
- skoroszyt plastikowy do wpinania koszulek z 10
koszulkami do kart pracy;
-
skoroszyt plastikowy do wpinania koszulek z 10 koszulkami do kart badania
umiejętności;
-
bibuła karbowana – krepina;
-
różnokolorowa bibułka gładka;
- Wszystkie przybory przynosimy podpisane, będą przechowywane w klasie i uzupełniane w miarę potrzeb.
- Dzieci korzystają z szafek na korytarzu, chowają w nich swoje
rzeczy: kurtkę, buty, strój na lekcję wychowania fizycznego, obuwie na
zmianę.
- Wychowanie fizyczne: biała koszulka z
imieniem dziecka na przodzie (można użyć do tego wodoodpornego markera) -
ułatwi to nauczycielom wychowania fizycznego poznanie uczniów.
Dobra rada:
Worek ze strojem gimnastycznym, worek
z obuwiem zmiennym, tornister, bloki i inne rzeczy
warto podpisać. Nowa sytuacja, emocje,
obowiązki, mogą sprawić, że pierwszoklasista
(choć nie tylko) może zapomnieć, które
rzeczy są jego lub pomylić podobne przedmioty
Zebranie z rodzicami odbędzie sie 3 września o godzinie 17.30 w sali nr 10.
Serdecznie zapraszam
Beata Adamska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz