DLA RODZICA

 Plan lekcji klasy 1c


                                                                   *        *        *




Fundacja "Dbam o Mój Z@sięg"

                                                                        *    *    *  

Stacjonarne funkcjonowanie szkół zostało ograniczone do 3 stycznia 2021 roku. Pracujemy zatem dalej na dotychczasowych zasadach określonych we wcześniejszych komunikatach.

Podczas ostatniej konferencji prasowej Kancelarii Premiera ogłoszono, że ferie w całym kraju będą w tym samym terminie dla wszystkich województw, tj. 4 – 17 stycznia. W tej sprawie nadal czekamy na korektę kalendarza roku szkolnego przez MEN, jednak jesteśmy gotowi na wszelki wypadek także na tę zmianę.

W trosce o umożliwienie uczniom ewentualnej poprawy przewidywanych ocen klasyfikacyjnych podjęliśmy decyzję o modyfikacji terminarza pracy szkoły zgodnie z zamieszczoną poniżej tabelą:

22.12.2021 r.

Zagrożenia oceną niedostateczną

23.12.-03.01.2021 r.

Zimowa przerwa świąteczna

 4.01.-17.01.2021 r.

Ferie zimowe

20.01.2021 r.

Spotkanie zespołu wychowawczego, godz. 15:30, sala A2

20.01.2021 r.

Konsultacje, godz. 17:30-19:30

3.02.2021 r.

Oceny przewidywane

10.02.2021 r.

Oceny klasyfikacyjne

17.02.2021 r.

Posiedzenie Rady Pedagogicznej (klasyfikacja)

18-19.02.2021 r.

Zebrania z rodzicami

22.02.-25.06.2021 r.

Drugi semestr


Uwaga: powyższe założenia przyjmujemy, zakładając, że nowelizacja rozporządzenia potwierdzi wcześniejsze informacje.

Jeśli zapadnie decyzja o powrocie do stacjonarnego trybu funkcjonowania szkół po 17 stycznia 2021 roku, konsultacje z nauczycielami oraz zebrania odbędą się na terenie placówki. W przeciwnym wypadku przeprowadzimy je w formie zdalnej. Na bieżąco możecie Państwo również konsultować się z nauczycielami w formie zdalnej, najlepiej za pośrednictwem aplikacji Teams.




*      *      *

MATERIAŁY DO PRACY W DOMU

Poniedziałek, 26 X

1. Edukacja muzyczna
Blok tematyczny: Zwierzęta domowe
Temat dnia: Moje wymarzone zwierzę

* Nauka piosenki „Idzie kot”.(str. 24, ćwiczenia MUZYKA). Przygotowanie kukiełki przedstawiającej kota.

2. Edukacja wczesnoszkolna
Podręcznik str. 58: Posłuchaj wiersza Danuty Wawiłow "Marzenie".
Odpowiedz na pytania:
- Jakie marzenia ma dziewczynka, o której mowa w wierszu?
- Jakie rasy psów zostały wymienione w tekście? Poszukaj zdjęć tych psów w książkach lub internecie.
- Jakie znasz rasy psów?
- Opowiedz o swoim zwierzątku lub  zwierzątku, o którym marzysz.


Wykonaj ilustrację przedstawiającą swoje zwierzę lub swoje wymarzone zwierzę.


3. Edukacja wczesnoszkolna
Podręcznik str. 59:
Nazwij zwierzęta przedstawione na ilustracji.
Powiedz, jak wyglądają i czego potrzebują do życia.  
Czym sie różnią, a w czym sa podobne?

Odpowiedz na pytania i wskaż właściwe zwierzęta (zad.2 str. 59)

Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze str. 49

4. Edukacja wczesnoszkolna
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 5 – utrwalanie
Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 35-36

Zadania dodatkowe dla chętnych:
1) Dodawanie w zakresie 10



Wtorek, 27 X

1. Edukacja wczesnoszkolna
Blok tematyczny: Zwierzęta domowe
Temat dnia: Zabawa z kotem
Treść zajęć edukacyjnych:
Wprowadzanie liter k, K drukowanej i pisanej. Analiza i synteza sylabowa i głoskowa wyrazów. Czytanie tekstu utworzonego z poznanych liter.


https://view.genial.ly/5f130f9975470f0d96f2b2a1/interactive-content-wprowadzamy-literke-k
(Do wykonania zadań należy nacisnąć ołówek w górnym prawym rogu i zaznaczyc odpowiedni kolor).


Podręcznik Str. 60-61,
Przyjrzyj się ilustracji. Odszukaj wyrazy rozpoczynające się na literę K.
Przeczytaj wyrazy i tekst ze stron 60 i 61.

Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 50-51

Zapisz w zeszycie zdania z zadania 1, str. 50. Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i kropce na końcu.
To Kitek. Kitek to malutki kotek. Kitek ma motek. A tu mleko dla kotka.

 

2. Edukacja wczesnoszkolna
Wprowadzanie liczby 6 – kształtowanie pojęcia liczby w aspekcie głównym i porządkowym.

https://view.genial.ly/5f81cf554977856eccca2618/presentation-liczba-6
(Do wykonania zadań należy nacisnąć ołówek w górnym prawym rogu i zaznaczyc odpowiedni kolor).

Ćwiczenia str. 37

Zeszyt:
Zapisz działania według wzoru





Zadanie dla chętnych:

Narysuj kota w programie Paint. Swoją pracę prześlij mi na Teams.

Środa, 28 X

1. Edukacja polonistyczna 
Blok tematyczny: Zwierzęta domowe
Temat dnia: Opiekuję się moim zwierzęciem

  1. Podręcznik str. 62
    Przyjrzyj się ilustracjom.
    Jak dzieci przedstawione na ilustracjach opiekują się swoimi zwierzętami?
    Jeśli masz w domu zwierzę, powiedz, co ono lubi, a cze gonie lubi.
    Jak rozumiesz zdanie: Zwierzę to nie zabawka?

    Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 52-53
    Przygotuj ilustrację pt. Zwierze to nie zabawka
2. Edukacja matematyczna 

Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze strony 38 i 39.



Zadanie dodatkowe:
1) Programowanie
Doprowadź robota do prawidłowego wyniku działania. Ułóż drogę robota do prawidłowego wyniku za pomocą strzałek. Strzałki ułóż w białych bloczkach w dolnej części strony. Po zakończeniu zadania wciśnij przycisk „check”, aby sprawdzić czy robot dojdzie do prawidłowego wyniku.
https://www.digipuzzle.net/minigames/codegrid/codegrid_math_till_ten.htm?language=english&linkback=..%2F..%2Feducation%2Fmath-till-10%2Findex.htm

2) Zablokowany samochód
Pomóż pomarańczowemu samochodzikowi wyjechać z parkingu. Przestaw pozostałe samochody, aby pomarańczowy samochód mógł wyjechać z parkingu.
https://toytheater.com/parking/

Czwartek, 29 X

 Piątek, 30 X          
Blok tematyczny: Zwierzęta domowe
Temat dnia: Dzień odkrywców. Domowy zwierzyniec

1. Edukacja informatyczna  
Treść zajęć edukacyjnych: Mój dom- rysujemy linie

Wykonaj zadania w ćwiczenia ze stron 22 i 23 oraz zadania z płyty (planeta 8). 

2. Edukacja  polonistyczna `

Podręcznik Str. 63
1) Przyjrzyj się ilustracjom i opowiedz historyjkę o tym, co się prydarzyło Kubie i Bubie.
2) Dlaczego doszło do kłótni i bójki między Kubą i Bubą?
3) Ustal, jak należy się posługiwać łyżeczką do herbaty.

Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 54-55


3. Edukacja matematyczna
 
Wykonaj zadania w ćwiczeniach ze str. 41.


*         *         *

                                                

                                                WYPRAWKA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ
                                                                   rok szkolny 2020/2021

 

 

ZESZYTY: 

- zeszyt A4 w szerokie linie lub w kratkę

-  3 zeszyty w cienkie linie, 3 zeszyty w kratkę (zeszyty A5 podpisane na frontowej stronie), 

PIÓRNIK:

- linijka, 3 ołówki HB, gumka, temperówka, kredki ołówkowe, nożyczki z zaokrąglonymi ostrzami,
2 kleje w sztyfcie.

 

MATERIAŁY PLASTYCZNE, KTÓRE UCZEŃ ZOSTAWIA W SZKOLE: 

- blok rysunkowy i techniczny z białymi kartkami A3;

- blok rysunkowy i techniczny z kolorowymi kartkami A3;

- ryza białego papieru ksero;

- plastelina (np. firmy Astra);

- kredki pastelowe (olejne) – 12 sztuk;

- kredki świecowe np. Bambino;

- flamastry;

- farby plakatowe, pędzelki (dwie różne grubości), kubeczek na wodę;

- klej magic;

- teczka papierowa A4 na prace plastyczne;

- teczka papierowa A4 na karty pracy;

- skoroszyt plastikowy do wpinania koszulek z 10 koszulkami do kart pracy;

- skoroszyt plastikowy do wpinania koszulek z 10 koszulkami do kart badania umiejętności;

- bibuła karbowana – krepina;

- różnokolorowa bibułka gładka;

 

 

  • Wszystkie przybory przynosimy  podpisane, będą przechowywane w klasie i uzupełniane w miarę potrzeb.
  • Dzieci korzystają z szafek na korytarzu, chowają w nich swoje rzeczy: kurtkę, buty, strój na lekcję wychowania fizycznego, obuwie na zmianę.
  • Wychowanie fizyczne: biała koszulka z imieniem dziecka na przodzie (można użyć do tego wodoodpornego markera) - ułatwi to nauczycielom wychowania fizycznego poznanie uczniów.

 

Dobra rada:

Worek ze strojem gimnastycznym, worek z obuwiem zmiennym, tornister, bloki i inne rzeczy

warto podpisać. Nowa sytuacja, emocje, obowiązki, mogą sprawić, że pierwszoklasista

(choć nie tylko) może zapomnieć, które rzeczy są jego lub pomylić podobne przedmioty

 

                                                            *            *            *


Zebranie z rodzicami odbędzie sie 3 września o godzinie 17.30 w sali nr 10.
Serdecznie zapraszam

Beata Adamska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Krajowy konkurs "Nasz projekt eTwinning 2022"

 Jestem ogromnie dumna i szczęśliwa, że projekt STEAMIST , którego byliśmy częścią, zajął I miejsce w kategorii klas 7-10 lat w krajowym ko...