OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

 Prezentacja

                                                                  *       *      *

EDUKACJA POLONISTYCZNA

KLASA 1

GŁOŚNE CZYTANIE

Cel: Potrafię pięknie czytać.

NaCoBeZU:

•        Czytam prosty tekst wyrazami lub zdaniami, powoli i wyraźnie.

•        Wszystkie wyrazy czytam poprawnie.

•        Dłuższe wyrazy mogę dzielić na sylaby lub literować.

•        Staram się zwracać uwagę na kropkę, znak zapytania, wykrzyknik.


CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM

Cel: Rozumiem przeczytaną treść.

NaCoBeZU:

•        Odczytuję znaki informacyjne, piktogramy, uproszczone rysunki

          i napisy.

•        Rozumiem znaczenie przeczytanych wyrazów i zdań, dobieram

         podpisy do ilustracji.

•        Odpowiadam na pytania związane z tekstem.

•        Układam wyrazy z liter, sylab.

•        Układam zdania z wyrazów, sylab.


RECYTACJA WIERSZY

Cel: Potrafię pięknie recytować.

NaCoBeZU:

•        Mówię tekst z pamięci – bez pomyłek i przekręcania wyrazów.

•        Mówię w odpowiednim tempie, głośno i wyraźnie.

•        Robię przerwy na oddech – zgodnie ze znakami przestankowymi

         (, . ? !).

PISANIE

Cel: Potrafię pięknie pisać.

NaCoBeZU:

•        Piszę w liniaturze.

•        Łączę litery w wyrazach.

•        Litery mają kształt, wielkość i proporcje zbliżone do wzornika.

•        Moja praca jest estetyczna


ORTOGRAFIA

Cel: Potrafię pisać zdania poprawne pod względem ortograficznym

         i interpunkcyjnym.

Przepisywanie

NaCoBeZU:

•        Potrafię starannie przepisać drukowany i pisany tekst.

•        Piszę zgodnie z kryteriami pięknego pisania.

•        Unikam skreśleń i poprawek.

•        Wyraz błędnie napisany przekreślam jedną kreską i zapisuję nad nim

         lub obok poprawny.


GRAMATYKA

Cel: Poprawnie dokonuję analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej wyrazów.

NaCoBeZU:

•        Wskazuję dwuznaki i spółgłoski miękkie.

•        Wskazuję samogłoski i spółgłoski w wyrazie lub zbiorze liter.

•        Umiem policzyć głoski i litery w wyrazie, sylabie.

•        Dzielę wyrazy na sylaby i głoski.



KLASA 2 -3

GŁOŚNE CZYTANIE

Cel: Potrafię pięknie czytać

NaCoBeZU:

• Czytam prosty tekst płynnie – całymi zdaniami, w dobrym tempie.

• Wyrazy czytam całościowo (trudniejsze i dłuższe mogę dzielić na sylaby).

• Wszystkie wyrazy czytam poprawnie.

• Stosuję znaki przestankowe (, . ? !).


CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM

Cel: Rozumiem przeczytaną treść.

NaCoBeZU:

• Odczytuję znaki informacyjne, piktogramy, uproszczone rysunki i napisy.

• Dobieram podpisy do ilustracji.

• Rozumiem samodzielnie przeczytane teksty:

                     - wyciągam z nich wnioski,

                     - poprawnie odpowiadam na pytania,

                     - poprawnie układam pytania na podstawie treści,

                     - wyszukuję w tekście potrzebne informacje,

                     - wskazuję głównych bohaterów,

                     - rozwiązuję krzyżówki i inne zadania związane z tekstem.

• Ze zrozumieniem czytam lektury.

• Układam wyrazy i zdania z rozsypanek.

• Układam krótkie teksty ze zdań.


RECYTACJA WIERSZY

Cel: Potrafię pięknie recytować.

NaCoBeZU:

• Podaję tytuł wiersza.

• Mówię tekst z pamięci – bez pomyłek i przekręcania wyrazów.

• Mówię w odpowiednim tempie, głośno i wyraźnie.

• Robię przerwy na oddech – zgodnie ze znakami przestankowymi (, . ? !).



OPOWIADZI USTNE PODCZAS ZAJĘĆ

Cel: Potrafię opowiedzieć przeczytaną treść utworu.

NaCoBeZU:

• Przedstawiam w odpowiedniej kolejności najważniejsze wydarzenia z utworu.

• Uwzględniam wszystkich bohaterów;

• Staram się, żeby opowiadanie miało wstęp, rozwinięcie i zakończenie

• Staram się nie powtarzać tych samych wyrazów po kilka razy


PISANIE

Cel: Potrafię pięknie pisać.

NaCoBeZU:

• Piszę w liniaturze.

• Łączę litery w wyrazy ciągłym i płynnym ruchem.

• Litery mają kształt, wielkość i proporcje zbliżone do wzornika.

• Moja praca jest estetyczna


ORTOGRAFIA

Cel: Potrafię pisać zdania poprawne pod względem ortograficznym  i interpunkcyjnym.

Przepisywanie

NaCoBeZU:

•        Potrafię starannie przepisać drukowany i pisany tekst.

•        Piszę zgodnie z kryteriami pięknego pisania.

•        Unikam skreśleń i poprawek.

•        Wyraz błędnie napisany przekreślam jedną kreską i zapisuję nad nim

         lub obok poprawny.


PISANIE Z PAMIĘCI

NaCoBeZU:

• Czytam zdanie (zdania, wyrazy) zapamiętując pisownię wyrazów

• Zakrywam zdanie (zdania, wyrazy)

• Piszę zdanie (zdania, wyrazy) z pamięci

• Zdania zapisuję od wielkiej litery i kończę odpowiednim znakiem interpunkcyjnym

• Umiem zastosować sprawdzaną zasadę ortograficzną w pisowni wyrazów


PISANIE ZE SŁUCHU

NaCoBeZU:

• Piszę zdanie (zdania) dyktowane przez nauczyciela

• Zdania zapisuję od wielkiej litery i kończę odpowiednim znakiem interpunkcyjnym

• Umiem zastosować sprawdzaną zasadę ortograficzną w pisowni wyrazów


GRAMATYKA

Cel: Poprawnie dokonuję analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej wyrazów. 

        Rozpoznaję poznane części mowy.

NaCoBeZU:

• Wskazuję dwuznaki i spółgłoski miękkie.

• Wskazuję samogłoski i spółgłoski w wyrazie lub zbiorze liter.

• Umiem policzyć głoski i litery w wyrazie, sylabie.

• Umiem policzyć wyrazy w zdaniu, zdania w tekście.

• Dzielę wyrazy na sylaby i głoski.

• Umiem rozpoznać w tekście zdania: oznajmujące, rozkazujące, pytające.

• Potrafię ułożyć zdanie: oznajmujące, rozkazujące i pytające.

• Znam alfabet.

• Umiem uporządkować wyrazy alfabetycznie.

• Umiem utworzyć rodzinę wyrazów.

• Rozpoznaję rzeczowniki ( nazwy rzeczy, osób, roślin, zwierząt).

• Rozpoznaję rodzaj wyrazów.

• Umiem utworzyć wyrazy w liczbie mnogiej i pojedynczej.

• Wskazuję czasowniki (wyrazy oznaczające wykonywaną czynność i stany).

   Znam czasy czasownika.

• Umiem rozpoznać przymiotniki (wyrazy oznaczające cechy). 

   Znam stopnie przymiotnika.

   Wiem co to jest zdanie, a co równoważnik zdania.

• Potrafię rozwinąć zdanie pojedyncze.

   Rozróżniam zdania pojedyncze i złożone


FORMY WYPOWIEDZI PISEMNYCH

Cel: Potrafię pisać różnorodne wypowiedzi pisemne.

NaCoBeZU:

kilkuzdaniowe wypowiedzi na podany temat

     • Potrafię samodzielnie napisać kilka zdań na podany temat.

     • Dbam o poprawność gramatyczną, ortograficzną i stylistyczną wypowiedzi.

     • Piszę czytelnie i estetycznie.


ogłoszenie

        Jako nagłówek umieścisz słowo: Ogłoszenie lub Uwaga

        W treści ogłoszenia podasz :

                 a) od akapitu informację: Co znaleziono? Co zgubiono? Co się będzie działo?

                 b) czas (kiedy?)  i miejsce (gdzie?)

                 c) wygląd, przebieg wydarzenia

                 d) kontakt

         Pod spodem umieścisz  podpis (imię, nazwisko, nazwa instytucji)

         Zadbasz o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną


         Zapiszesz estetycznie tekst ogłoszenia


zaproszenie

       Jako nagłówek umieścisz słowo: zaproszenie

       Pod nim wpiszesz imię i nazwisko adresata zaproszenia;

       W treści zaproszenia podasz :

             a) od akapitu informację, kto i na jaką uroczystość zaprasza daną osobę,

             b) czas i miejsce uroczystości

             c) charakter uroczystości;

       Pod spodem umieścisz czytelny podpis

       Używając zwrotów do adresata piszesz je z dużej litery (Cię, Tobie, Wam);

       Zadbasz o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną zaproszenia;

       Zapiszesz estetycznie tekst zaproszenia;


życzenia

• Formułuję życzenia z okazji świąt.

• Różnicuję treść i formę życzeń ze względu na wiek osoby i stopień zażyłości.

• Stosuję wielką literę w pisowni nazw świąt oraz w pisowni zwrotów grzecznościowych.

• Pamiętam o podpisie na końcu wypowiedzi.

• Dbam o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną pracy.

• Praca jest napisana czytelnie, starannie i estetycznie.


list

      List liczy 6-8 zdań.

      Zawiera wszystkie elementy listu

             a) Miejscowość (w prawym górnym rogu)

             b) Datę (w prawym górnym rogu)

             c) Nagłówek (na środku)

             d) podpis

      Ma wstęp, rozwinięcie i zakończenie rozpoczynające się od nowych akapitów.

      Zastosowane zwroty grzecznościowe zapisane sa wielką literą.(dopuszczalny 1 błąd)

      Praca jest poprawna pod względem językowym (dopuszczalny 1 błąd)


EDUKACJA MATEMATYCZNA

KLASA 1


Cel: Potrafię pięknie pisać cyfry.

NaCoBeZU:

•        Piszę cyfry o kształcie zgodnym ze wzorem.

•        Umieszczam cyferki we właściwych kratkach i pozostawiam między

          nimi równe odstępy.

•        Pisząc dociągam do kratek i nie wychodzę za nie

•        Zachowuję jednakową szerokość cyferek


Cel: Posiadam podstawowe pojęcia, wiedzę i umiejętności matematyczne.

NaCoBeZU:

•        Klasyfikuję obiekty, tworzę kolekcje i dobieram obiekty z serii.

•        Określam położenie przedmiotów w przestrzeni i względem danego

          obiektu.

•        Rysuję drugą połowę figury symetrycznej oraz kontynuuję wzory.

•        Rysuję figury w powiększeniu.

•        Rozpoznaję i nazywam liczby od 0 do 20.

•        Znam znaki: +. -, =, <, >


Cel: Posiadam podstawowe pojęcia, wiedzę i umiejętności geometryczne.

NaCoBeZU:

•        Rozpoznaję i nazywam figury: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.


Cel: Poprawnie liczę w pamięci.

NaCoBeZU:

•      Układam obiekty w serie rosnące i malejące, numeruję je.

•        Dodaję i odejmuję w zakresie 20.

•        Porównuję liczby w zakresie 20 z zastosowaniem znaków: < , > , =.


Cel: Stosuję wiedzę i umiejętności matematyczne w praktyce.

NaCoBeZU:

•        Wykonuję łatwe obliczenia pieniężne.

•        Znam będące w obiegu monety i banknoty w zakresie 20.

•        Porównuję przedmioty cięższe i lżejsze.

•        Znam kolejność pór roku, dni tygodnia, nazw miesięcy.

•        Odczytuję pełne godziny na zegarze w systemie 12- godzinnym.

•        Posługuję się określeniem: godzina.

•        Wykonuję proste obliczenia zegarowe (godzinowe).


Cel: Potrafię poprawnie rozwiązać zadania tekstowe.

NaCoBeZU:

•        Rozumiem treść zadania tekstowego.

•        Wskazuję co wiemy, a czego szukamy.

•        Zapisuję poprawne rozwiązanie.

•        Podaję właściwą odpowiedź.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Krajowy konkurs "Nasz projekt eTwinning 2022"

 Jestem ogromnie dumna i szczęśliwa, że projekt STEAMIST , którego byliśmy częścią, zajął I miejsce w kategorii klas 7-10 lat w krajowym ko...